Orodje za dostopnost

BOLNIŠNIČNA ŠOLA

ODTISI

DRAGI BRALEC. 
S PONOSOM TI PREDSTAVLJAMO NAŠE NOVO GLASILO BOLNIŠNIČNE ŠOLE, KI SMO GA POIMENOVALI ODTISI. PISANE VSEBINE SO ODTISI OTROK, MLADOSTNIKOV, UČITELJEV TER RAZNIH GOSTOV, KI VSE OD SEPTEMBRA DO JUNIJA SKRBIMO, DA POLEG POUKA OBOGATIMO BIVANJE V BOLNIŠNICI ŠE Z RAZNOLIKIMI ZANIMIVIMI VSEBINAMI IN TAKO ŠE NAJBOLJ TUROBEN BOLNIŠNIČNI VSAKDAN OBARVAMO Z MAVRICO SRČNOSTI. V LETOŠNJEM ŠOLSKEM LETU JE SVOJ ODTIS V BOLNIŠNIČNI ŠOLI PUSTILO OKOLI 1000 OTROK IN MLADOSTNIKOV. POD SVOJE OKRILJE JIH SPREJMEMO BOLNIŠNIČNI UČITELJI OŠ BOJANA ILICHA OE BOLNIŠNIČNI ODDELKI NA KLINIKI ZA PEDIATRIJO UNIVERZITETNEGA KLINIČNEGA CENTRA MARIBOR, KI ŽE VEČ KOT 60 LET SKRBIMO, DA OLAJŠAMO ŠOLANJE VSEM, KI MED SVOJIM BOLNIŠNIČNIM ZDRAVLJENJEM POTREBUJEJO POMOČ. 
UPAMO, DA BOŠ TUDI TI NAVDUŠEN OB PREBIRANJU NAŠEGA GLASILA IN TI ŽELIMO LEPIH, ZDRAVIH, BARVITIH, RADOSTNIH, SRČNIH, USTVARJALNIH ... ODTISOV.
Ingrid Ladinek Korez, prof. lik. Um.
 
Dragi bralec, bralka. 
Z veseljem se oziram po tiskanih straneh naše revije Odtisi. Ponosna sem na naše ustvarjalce in mentorje, saj se zavedam, koliko truda in svojega potenciala je bilo vloženega v vsako dejavnost, ki smo jo v sklopu bolnišnične šole izvedli. Biti učitelj v bolnišnični šoli, poučevati in usmerjati bolnega otroka in mladostnika, je privilegij, ki smo ga deležni v Mariboru samo mi, in hvaležni smo za to poslanstvo. 
Dragi starši in vsi zaposleni na Kliniki za pediatrijo UKC MB, hvala, ker nam zaupate in nam omogočite, da lahko dokažemo pomembnost našega obstoja tudi v prostorih Klinike za pediatrijo Maribor. 
Ob branju prispevkov vam želim obilo užitkov in da v napisanih vrsticah najdete kakšno idejo ali misel tudi zase. Naj vam bodo naši prispevki sporočilo, da srečanje z bolnišnico ne pomeni samo stroge medicinske obravnave, ampak tudi srečanje s samim seboj, svojimi občutki, mislimi in potenciali, ki smo jih strnili v naši reviji. 
Želim vam, da vas v prihajajočem času spremljajo
Pogum,
Otroška radovednost, 
Čarobni trenutki, 
Iskrice v očeh, 
Topli objemi, 
Nova prijateljstva, 
Iskreni pogovori, 
Carska brezskrbna jutra, 
Enkratne nepozabne dogodivščine.
 
Specialna pedagoginja in vodja BŠ, Alenka Prah
 
Tukaj najdete glasilo v pdf izvedbi:
Glasilo si lahko ogledate tudi online:

FLIP BOOK 1. DEL

FLIP BOOK 2. DEL

 

zmigaj seV soboto, 3. 6., smo imeli na naši šoli delovni dan, ki smo ga preživeli skupaj z učenci, ki so na bolnišničnem zdravljenju na Kliniki za pediatrijo, UKC Maribor. Izvedli smo športni dan (P)ostani fit. Učence smo v prvem delu našega dneva uspeli prepričati, da je res pomembno, da smo športno aktivni. Vadba pozitivno vpliva na naše telo in dušo. Redno ukvarjanje s športom ima tudi zelo pozitivne učinke pri učenju in šolskem delu. V nas zbuja optimizem, pri delu smo bolj samozavestni, lažje se skoncentriramo za delo, učinkoviteje razporejamo s časom, ki ga porabimo za šolsko delo, in ponoči bolje spimo, kar pozitivno vpliva na našo šolsko aktivnost.
V sklopu športnega dne smo izvedli tudi krajšo raziskavo med našimi učenci, ki so na bolnišničnem zdravljenju in obiskujejo bolnišnično šolo. Ugotovili smo, da našim učencem šport pomeni del življenja, zdravje in mir. S športom se jih polovica vprašanih ukvarja več kot trikrat na teden. Pohvalno. 😊 Učenci se ukvarjajo z razgibavanjem, vajami za moč, hodijo, plešejo in plavajo. V prihodnosti bi se radi ukvarjali s košarko, jogo, umetnostnim drsanjem itd., a se jim trenutno časovno ne izide ali je športna aktivnost preveč oddaljena iz njihovega domačega kraja. Naša raziskava je pokazala tudi zelo pomembno dejstvo, in sicer, da imajo skoraj vsi učenci podporo svojih staršev. Na oddelku se nam zdi pomembno, da se ukvarjamo s športom zato, da smo zdravi, da se bolje počutimo in smo telesno dobro pripravljeni. Eden izmed anketirancev je dal dobro primerjavo, in sicer pravi takole: »Gibajmo se, da ne bomo uveli kot pozabljena zelenjava v kuhinji!« 😊
Nismo pa ostali samo pri besedah. V drugem delu športnega dne smo oblekli športno opremo in se odpravili v telovadnico, kjer nam je naša športna navdušenka učiteljica Dragica pripravila zelo poučno in razgibano uro pilatesa. Vsi smo bili na vadbi zelo aktivni, zato smo še v ponedeljek čutili prijetno bolečino v mišicah.

Zapisali vodji ŠD: Alenka Prah in Dragica Brilej

fizikalno kemijskoOb tem vprašanju se običajno pri učencih in dijakih pojavijo naslednje dileme: fizikalne ali kemijske LASTNOSTI snovi, fizikalne ali kemijske SPREMEMBE snovi, fizikalne veličine itd.

Zaradi različnih dejavnikov okolja se snovi v naravi spreminjajo. Na snovi delujejo dejavniki, kot so tlak, sprememba temperature in svetloba. Snovi se na te vplive različno odzovejo, lahko pa tudi vplivajo druga na drugo in med seboj reagirajo.

Ni nujno, da učitelji pri pouku fizike izvajajo le fizikalne eksperimente, prav tako pa učitelji pri kemiji ne izvajajo izključno kemijskih eksperimentov. Fizika in kemija sta zelo povezani. To sta poskušali učiteljici fizike in kemije v bolnišnični šoli tudi pokazati učencem in dijakom v okviru naravoslovnega dne.

Najprej se je bilo treba spomniti, kaj proučujeta fizika in kemija, nato je bilo potrebno opredeliti in našteti nekaj fizikalnih in kemijskih lastnosti snovi. V ta namen so mladostniki sami eksperimentirali. V škatlicah so bili zaprti različni predmeti. Cilj eksperimenta je bil ugotoviti, kaj je v škatlici. S tresenjem, obračanjem in poslušanjem so poskušali ugotoviti nekaj lastnosti snovi, iz katerih so narejeni ti predmeti.

Ob naslednjih dveh eksperimentih (izvajala jih je učiteljica fizike) so opredelili, kdaj gre za fizikalne in kdaj za kemijske spremembe snovi.

Pod vodstvom učiteljice kemije so mladostniki pobliže spoznali osmozo (je posebna oblika difuzije - prehajanja topila preko polprepustne membrane, ki loči dve raztopini z različno koncentracijo). Dijakinja je zapisala: »Proces osmoze smo dokazali s poskusom s krompirjem, kuhanim in surovim. V vdolbinici obeh smo dali sol. Ob poskusu smo sklepali, da ima surov krompir žive celice, skozi katere gre voda. Na notranji strani je višja koncentracija soli kot na zunanji. Molekule vode težijo k temu, da izenačijo koncentracijo raztopine obeh strani. Pri kuhanem krompirju te celice niso več žive, zato voda ne more prosto prehajati skozi …«

Izvajali so še več eksperimentov, npr. dokaz, da ogljikov dioksid ni vedno gasilec požarov …

Ta naravoslovni dan se je učencem in dijakom zdel zelo zanimiv, poučen, razgiban … Popolna popestritev bolnišničnega vsakdanjika.

Dragica Brilej, Vesna Masten Gubeljak

Stran uporablja piškotke
Za pravilno delovanje strani uporabljamo piškotke